زلزله ۵/۵ ریشتری اندونزی را لرزاند

– تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی 1394/06/14مرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی پنج و نیم ریشتر روز جمعه اندونزی را لرزاند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از هنگ کنگ ، مرکز لرزه نگاری آمریکا کانون این زمین لرزه را عمق 34 کیلومتری اعلام کرد.

درمورد خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه هنوز گزارشی منتشر نشده است.

کلید واژه ها: مرکز لرزه نگاریزمین لرزهلرزهخبرگزاریاندونزیآمریکازمینگزارشصدا و سیمااجتماعیشین هواهنگ کنگتهرانمنتشرجمعهسیما

ادامه

قتل پسر معتاد با شلیک گلوله پدر

پیرمرد 70 ساله که از دست کارهای پسر معتادش خسته شده بود او را با شلیک یک گلوله در غرب تهران کشت.

– جوان،ساعت 20 دوازدهم شهریورماه ماموران کلانتری باغ فیض در تماس با بازپرس جنایی تهران از قتل پسر 34 ساله ای با شلیک گلوله در ساختمان 34 خیابان سیمون بولیوار خبر دادند.

با حضور تیم جنایی به سرپرستی قاضی سعید احمد بیگی در محل جنایت مشخص شد مرد جوان در ورودی ساختمان به علت اصابت تیر به ناحیه سرش به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات پدر 65 ساله خانواده به قتل پسرش مجتبی اعتراف کرد.

وی دربازجویی ها اعتراف کرد: پسرم چند سال پیش ازدواج کرد و بعد از آن به مواد مخدر شیشه اعتیاد پیدا کرد.

چند بار خواستم او را ترک دهم اما فایده ای نداشت و او چند بار با ما درگیر شد و حتی شیشه های خانه را نیز شکست.

وی افزود:از دست کارهای او جانم به لبم رسیده بود و از ترس او اسلحه کلتی خریدم و همیشه درکنارم بود.

به علت بیماری ام.

اس دچار مشکل حرکتی هستم.

برادرم چندماه قبل مجتبی را به کمپ برد تا ترک کند اما او مدعی بود باید پول کلانی به او بدهم.

او بعد از ترک دیروز به محله آمد و پس از پاره کردن لاستیک خودرو برادرش نامه تهدید آمیزی با مضمون این آخرین تهدید است نیز از خود به جا گذاشته بود.

قاتل ادامه داد:گفته بودم اگر او را ببینم می کشم چون از دست کارهایش خسته شده بودم.

امروز نیز او زنگ خانه را زد که مادرش از طبقه بالا در را برایش باز کرد.

تا فهمیدم مجتبی وارد خانه شده اسلحه ام را از زیر بالشت برداشتم و دم در ورودی بدون اینکه او بتواند کاری کند به سمتش شلیک کردم و پسرم روی زمین افتاد.

با اعترافات مرد 70 ساله احمدبیگی بازپرس جنایی او را به اتهام قتل بازداشت کرد.

کلید واژه ها: گلولهساختمانخانهتهرانمعتاداسلحهمواد مخدرغرب تهرانجوانشیشهخانوادهبازداشتخیابانپیرمردبیماریاعتیادازدواجلاستیکدرگیرهمیشهکلانیجنایتامروزخودروسعیدقاضینامهپسرشزمینمشکل

ادامه

آشپز جوان ایرانی درون دیگ برنج پخت (+عکس)

با اعلام خبر مرگ یکی از بیماران بیمارستان به ماموران کلانتری یافت آباد بلافاصله قاضی حسین پور بازپرس کشیک دادسرای جنایی در جریان شکایت خانواده این آشپز رستوران در رابطه با علت مرگ فرزندشان قرار گرفت.

– پارس ناز – آشپز جوان ایرانی درون دیگ برنج پخت آشپز 33 ساله وقتی برای پختن برنج در دیگ را برداشت هرگز تصور نمی کرد در درون آب جوشان سقوط کند، دو هفته پیش کارگران رستورانی در جنوب غرب تهران مشغول کار روزانه بودند که با فریاد یکی از همکارانشان روبه رو شدند.

آشپز جوان رستوران درون دیگ آب جوش که روی شعله های آتش قرار داشت افتاده بود.

همان موقع کارگران دست به نجات پسر جوان زدند و او را از داخل دیگ نجات دادند.

با اعلام این حادثه دردناک به اورژانس بلافاصله نیروهای امدادی آشپز رستوران را که به شدت دچار سوختگی شده بود به بیمارستان یافت آباد منتقل کردند.

با انتقال این بیمار به بیمارستان بلافاصله پزشکان او را تحت درمان قرار دادند، اما میزان سوختگی وسیع آن قدر مرگبار بود که او پس از دو هفته دست و پنجه نرم کردن با سوختگی به کام مرگ فرو رفت.

کلید واژه ها: رستورانبیمارستانبیمارآشپزجوان ایرانیجوانکارگرانبرنجایرانیغرب تهراننجاتاورژانسبیمارانخانوادهمرگبارانتقالدردناکبرداشتپزشکانرابطهدرمانشکایتتهرانحادثهمیزانسقوطقاضیجنوب

ادامه

زلزله ۵٫۷ ریشتری جمهوری آذربایجان، شهرهای مرزی کشورمان را هم لرزاند

در پی این زمین لرزه که کانون آن شهر قبله جمهوری آذربایجان بود، شهرستان های آستارا، تالش در استان گیلان و بخش هایی از استان اردبیل هم به لرزه درآمد.


کلید واژه ها: جمهوری آذربایجانآذربایجانجمهوریشهرهای مرزیاستانزمین لرزهلرزهاردبیلگیلانتالشزمینقبلههایی

ادامه

روش های ریکاوری بدن بعد از ورزش

ریکاوری

ضرورت ریکاوری بعد از تمرین سخت ورزشی و روش های ریکاوری عضلات و بدن

همگان به‌خوبی می‌دانند که برای به دست آوردن سلامتی و تناسب‌اندام بایستی ورزش کنند و به باشگاه بروند ولی کمتر کسی از اهمیت ریکاوری و یا بازیابی بعد از ورزش آگاه است، بسیار جالب است بدانید که اهمیت ریکاوری بعد از ورزش و فعالیت شدید بدنی نه‌تنها کمتر از خود ورزش نیست بلکه گاهی اوقات می‌تواند بیشتر نیز باشد.

پیروی کردن از دستورالعمل‌های مناسب بعد از ورزش می‌تواند بسیار به تناسب‌اندام و سلامتی و نشاط شما کمک کند و می‌تواند شما را از آسیب‌های فیزیکی دور نگه دارد. ما در اینجا با یکدیگر به‌مرور بعضی از این امور خواهیم پرداخت.

 

1- برای ریکاوری بدن، هر سه یا پنج هفته به خود استراحت دهید
اگر شما به‌صورت مرتب به باشگاه بروید و یا اینکه به‌صورت مستمر فعالیت شدید فیزیکی داشته باشید بدن شما دچار یک سری مشکلات می‌شود که تورم عضلانی و پارگی و آسیب‌دیدگی در مفاصل ازجمله مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. خستگی ناشی از ورزش بیش‌ازحد خود می‌تواند باعث بروز یک سری تغییرات فیزیکی و شیمیایی در ساختار بافت‌های بدن شود که حتماً بایستی این خستگی مدیریت شود و به نحو احسن از بدن دفع گردد.

 

توصیه متخصصان این است که بعد از هر سه یا پنج هفته ورزش شما به مدت یک هفته به خود استراحت دهید و این استراحت نبایستی به‌گونه‌ای باشد که شما از ورزش دور شوید بلکه بایستی به‌گونه‌ای باشد که شما در مدت آن یک هفته هنگام ورزش کردن انرژی کمتری را نسبت به سایر هفته‌ها مصرف کنید. البته راهکارهایی نیز در این خصوص وجود دارد مثلاً شما می‌توانید زمان ورزش خود را در آن یک هفته استراحت کاهش دهید یا اینکه حجم کار خود را کم کنید و یا اینکه از دیگران در انجام ورزش بیشتر کمک بگیرید و هدف این یک هفته نیز بازیابی انرژی شما برای هفته‌های آینده است.

 

بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ورزش,ریکاوری بدن بعد از ورزش

بعد از هر سری فعالیت شدید بدنی حداقل ۲۴ تا ۷۲ ساعت استراحت داشته باشند

 

2- حداقل بین هر دو بازه زمانی فعالیت شدید بدنی بایستی ۲۴ تا ۷۲ ساعت استراحت کنید
فعالیت‌های شدید بدنی به‌خودی‌خود علاوه بر از بین بردن ذخایر انرژی بدن شما باعث آسیب رساندن به بافت‌های بدنی شما نیز می‌شود که در صورت عدم بازیابی و استراحت مناسب شخص بدون شک دچار مشکلاتی در آینده خواهد شد که پارگی برخی از عضلات من‌جمله آن‌ها است، البته خطر آسیب‌دیدگی‌های مفاصل نیز همیشه به‌خودی‌خود وجود دارد که آن نیز بایستی بسیار موردتوجه باشد زیرا مفاصل جزو آسیب‌پذیرترین بخش‌های بدن در حین فعالیت‌های شدید بدنی است.

 

حال راهکار متخصصان برای در امان ماندن از آسیب‌های بدنی بدین گونه است که ورزشکاران بایستی بعد از هر سری فعالیت شدید بدنی حداقل ۲۴ تا ۷۲ ساعت استراحت داشته باشند تا بدن آن‌ها فرصت کافی برای بهبود آسیب‌دیدگی‌ها را داشته باشد، در غیر این صورت شاهد افت کیفی و کمی ورزشکار خواهیم بود. برای مثال می‌شود به مسابقات والیبال قهرمانی جهان اشاره کرد که در آن تیم‌هایی که کمتر از بقیه تیم‌ها استراحت داشته‌اند از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار بودند.

 

3- ماساژ را فراموش نکنید
یکی از راه‌های ریلکسیشن و به دست آوردن آرامش بدنی و گاهی اوقات روحی رفتن پیش متخصصانی است که شما را ماساژ می‌دهند، این ماساژ باعث می‌شود جریان خود در بدن شما بهتر به گردش درآید و همچنین باعث می‌شود که گرفتگی عضلانی شما برطرف شود و همین رفع گرفتگی‌ها و بهبود گردش خون در بدن باعث بهبود و بازیابی بدن شما بعد از یک فعالیت شدید بدنی می‌شود. گاهی امکان رفتن پیش ماساژور وجود ندارد لذا شما می‌توانید خود در زیر یک دوش آب گرم بدن خود را ماساژ دهید که این نیز خود کمک شایانی می‌کند.

 

بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ورزش,ریکاوری بدن بعد از ورزش

نوشیدن آب باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در بدن می‌شود

 

4- باید آب زیادی بنوشید
آب که بعضی‌ها آن را مایع حیات می‌نامند، تأثیر بسزایی بر بازیابی انرژی اشخاص دارد، به‌گونه‌ای که مشکلات پایین آمدن میزان آب موجود در بدن انسان بسیار مخرب است تا جایی که باعث مرگ شخص نیز می‌شود. نوشیدن آب باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در بدن می‌شود و خود آب تا حد زیادی در حین تمرینات ورزشی باعث بهبود عملکرد متابولیسمی بدن انسان می‌شود که نتیجه این پروسه و فرایند تنظیم میزان مصرف انرژی در بدن است.
توصیه ما به شما عزیزان این است که روزانه حداقل در حدود ۴ لیتر آب بنوشید تا جبران کمبودهای بدن شما در طول روز شود البته خانم‌ها به دلایل فعالیت‌های اجتماعی و ساختار بدنی به میزان آب کمتری نسبت به آقایان در طول روز نیاز دارند اما آن‌ها نیز در طول روز به چیزی در حدود ۳ لیتر آب نیاز دارند.

 

ورزش,بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ریکاوری بدن بعد از ورزش

پس از ورزش مصرف کربوهیدرات و پروتئین برای بازیابی انرژی بدن بسیار مفید است

 

5- هنگام ریکاوری پس از ورزش، کربوهیدرات و پروتئین زیاد مصرف کنید
در هنگام ورزش کردن بدن انسان دچار دو اتفاق به‌خودی‌خود می‌شود، اول اینکه ذخایر انرژی موجود در ماهیچه‌ها و بدن تقلیل پیدا می‌کند و دوم اینکه برخی از بافت‌های بدن بخصوص در ماهیچه‌ها دچار پارگی می‌شود، پس هر ورزشکار بایستی برای جبران مافات این دو موضوع در اسرع وقت اقدام کند وگرنه بدن او با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.
برای حل مشکل انرژی، شخص بایستی مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌ها را مصرف کند تا جبران کمبود ذخایر انرژی بدن او شود ولی میزان آن با توجه به میزان انرژی مصرفی و وزن شخص توسط متخصص تغذیه بیان می‌گردد، این نکته را نبایستی فراموش کرد که مصرف بیش‌ازحد کربوهیدرات باعث ایجاد بافت‌های چربی در بدن شما می‌شود و برای حل مشکل پارگی‌های موجود در بافت‌های بدن شما بایستی میزان مناسب پروتئین را مصرف کنید که به‌صورت تقریبی ۱ تا ۱.۶ گرم برای هر کیلوگرم وزن است، البته در این رابطه نیز باز بایستی با متخصص تغذیه مشورت گرفته شود.

 

ورزش,بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ریکاوری بدن بعد از ورزش

یکی از اثرات نامطلوب کم‌خوابی بر بدن عدم ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده است

 

6- هنگام ریکاوری بدن بیشتر به خواب خود اهمیت دهید
در مورد اثرات مخرب کم‌خوابی و بی خوابی مقالات بسیاری در سایت‌های اینترنتی وجود دارد و امروزه کمتر کسی وجود دارد که از آن آثار مخرب بی‌اطلاع باشد ولی جالب است که بدانید یکی از اثرات نامطلوب کم‌خوابی و بی‌خوابی بر بدن انسان‌ها در عدم ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در طول روز و به‌ویژه در هنگام ورزش است.

 

بدن انسان‌ها در هنگام خواب هورمون‌هایی ترشح می‌کند که باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن می‌شود و اگر یک ورزشکار خواب کافی و مناسب نداشته باشد علاوه بر عدم توانایی تمرکز در روز و همچنین نداشتن انرژی کافی، بدن او نیز دارای آسیب‌های باقی‌مانده از روز قبل خواهد بود. توصیه متخصصان درباره ساعات مناسب برای استراحت بین ۷ تا ۹ ساعت است که بدین‌وسیله بدن فرصت مناسب برای ریکاوری را داشته باشد.

ادامه